Η σημερινή δημοτική αρχή του Δήμου Λαρισαίων, από τα πρώτα χρόνια της προηγούμενης θητείας, ασχολήθηκε μεθοδικά και ενεργά με τα ζητήματα που αφορούν την σχέση της πόλης με τον σιδηρόδρομο.
Με επιμονή καταφέραμε να ανοίξει μια μεγάλη και ουσιαστική συζήτηση με τα νέα σχήματα του πρώην ενιαίου ΟΣΕ, όπως προέκυψαν μετά τη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων. Πραγματοποιήθηκαν πολλές συσκέψεις και συναντήσεις πολιτικών και υπηρεσιακών στελεχών μεταξύ αρμόδιου υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών, εταιρειών που εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο (ΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ) και Δήμου Λαρισαίων για προβλήματα που χρονίζουν αλλά και για νέα ζητήματα που αφορούν τον Σιδηρόδρομο και τη Λάρισα.
Όπως είναι γνωστό, τα θέματα του ΟΣΕ απασχολούν την πόλη εδώ και 30 περίπου χρόνια και όλες οι δημοτικές αρχές ασχολήθηκαν με αυτά, ανάλογα με τις προτεραιότητες τους και τις γενικότερες συνθήκες. Το γεγονός ότι κατά την περασμένη περίοδο κατεγράφη έντονη κινητικότητα σχετίζεται με την κοινή διαπίστωση ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται σημαντική αύξηση του επιβατικού και εμπορικού έργου του ΟΣΕ και κατ΄ επέκταση μεγέθυνση των προβλημάτων στην ομαλή λειτουργία της πόλης της Λάρισας.
Η κινητικότητα της προηγούμενης περιόδου κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες παρουσιάστηκαν, από τον τότε Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών, στο προηγούμενο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του δημοσιογραφικού οργανισμού «Ελευθερία» που πραγματοποιήθηκε πριν δέκα μήνες και είναι οι εξής:
1. Μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού Διαλογής από την περιοχή της Νέας Πολιτείας, σε ιδιόκτητο χώρο του ΟΣΕ στο Κουλούρι, με απόδοση των εκτάσεων που θα απελευθερωθούν, οι οποίες στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) της Λάρισας είναι χαρακτηρισμένες ως χώροι πρασίνου. Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου στο Κουλούρι.
2. Παραμονή του επιβατικού σταθμού στο σημείο που βρίσκεται. Αναβάθμισή του και αξιοποίηση όλων των εκτάσεων της ΓΑΙΟΣΕ που βρίσκονται στην περιοχή στη βάση του αμοιβαίου οφέλους και σύμφωνα πάντα με το ΓΠΣ της Λάρισας. Για το συγκεκριμένο θέμα έχουν πραγματοποιηθεί και επαφές Τεχνικών Κλιμακίων Δήμου και εταιρειών του ΟΣΕ.
3. Εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη βέλτιστη επιλογή της νέας γραμμολογίας (υπογειοποίηση, βύθιση, παράκαμψη της πόλης) για το βόρειο τμήμα της πόλης και ειδικότερα από το Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι την έξοδο από την Λάρισα. Στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο έχει ανακοινωθεί ότι υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
4. Ασφαλής διέλευση των συρμών από τον αστικό ιστό με ανάλογες παρεμβάσεις (Περιφράξεις, ηχοπετάσματα κ.α)
Επαναλαμβάνουμε πως οι σχετικές ανακοινώσεις αποτέλεσαν προϊόν συστηματικής δουλειάς και συνεργασίας. Το Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης περιόδου ενημερώνονταν για όλες τις εξελίξεις, ενώ διεξήχθησαν και ουσιαστικές συζητήσεις με ανταλλαγή απόψεων και θέσεων. Πρέπει να γίνει επομένως κατανοητό πως η προσέγγιση του προβλήματος δεν ξεκινάει από το μηδέν.
Πιστεύουμε πως στο κράτος και στη διοίκηση υπάρχει συνέχεια, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ιδιαίτερης σημασίας θέματα που στην συγκεκριμένη περίπτωση αφορούν την ζωή των κατοίκων μιας από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Θεωρούμε αυτονόητη τη συνέχιση και επικαιροποίηση του διαλόγου και της συνεργασίας μεταξύ Δήμου, αρμοδίων φορέων και εταιρειών του Σιδηροδρόμου και βεβαίως Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Με ενδιαφέρον ακούσαμε τις τοποθετήσεις και τις διαβεβαιώσεις του υπουργού κ. Κ. Καραμανλή, του περιφερειάρχη κ. Κ. Αγοραστού, καθώς και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλου για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος όλης της διαδρομής των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από τον αστικό ιστό, την πρόθεση συντήρησης των ισόπεδων διαβάσεων αλλά και την βούληση ανάπλασης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης. Οι εξαγγελίες αυτές αντιμετωπίζουν εν μέρει το ζήτημα.
Τα στελέχη της δημοτικής αρχής που συμμετείχαν στην σχετική διαδικασία του Συνεδρίου τοποθετήθηκαν και επιχειρηματολόγησαν σχετικά ενώ θεωρούμε σημαντική την πρόθεση που εκδηλώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών και τον πρόεδρο του ΟΣΕ για συνέχιση της συζήτησης.
Στόχος μας θα πρέπει να είναι η επικαιροποίηση όλων των θεμάτων, η εξέρευση λύσεων στη βάση του αμοιβαίου οφέλους για την πόλη και τον σιδηρόδρομο και η διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη ενεργειών.
Η δημοτική αρχή του Δήμου Λαρισαίων θα συνεργαστεί με όλους όσοι έχουν αρμοδιότητα και δυνατότητα να στηρίξουν την προσπάθεια. Σ’ αυτή την προσπάθεια η Πόλη χρειάζεται τη στήριξη του πολιτικού προσωπικού, των φορέων και όλων των Λαρισαίων.