sandal logo

poli 12

Διευκρινήσεις για την καταγραφή των προνοιακών επιδομάτων

Εκτύπωση

Κοινωνικός Διαμοιρασμός:

Από σήμερα 1η Φεβρουαρίου θα αρχίσει η καταγραφή δικαιούχων των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων, με στόχο τη σύσταση Ενιαίου Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Παροχών.

          Με εγκύκλιο των Υπουργείων Υγείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης – Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης η καταγραφή των δικαιούχων θα πραγματοποιηθεί μέσω των ΚΕΠ.

          Όπως δηλώνει ο αντιδήμαρχος Κοινωνικών Δράσεων του Δήμου Λαρισαίων κ. Σπ. Μπαρμπούτης η απογραφή αφορά όλους τους δικαιούχους επιδομάτων, που περιλαμβάνονται στην κατάσταση που τηρεί, η Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου.

          Ο κ. Μπαρμπούτης τονίζει «ότι η απογραφή κάθε δικαιούχου επιδόματος αποτελεί ατομική του υποχρέωση. Μετά το τέλος της απογραφής του ο δικαιούχος θα λάβει κωδικό αριθμό απογραφής.

          Η απογραφή των δικαιούχων προνοιακών και κοινωνικών επιδομάτων επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και η ψευδής δήλωση στοιχείων αποτελεί ποινικό αδίκημα.

          Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν απογραφεί δε θα λαμβάνει το επίδομα το οποίο λάμβανε μέχρι σήμερα».

          Ο δικαιούχος δηλώνει υπεύθυνα ότι τα στοιχεία που αναφέρει στην απογραφή είναι αληθή και ορθά και αναλαμβάνει την ευθύνη για ζημία που τυχόν θα προκληθεί σε οποιονδήποτε από ανακριβή ή αναληθή δήλωση των στοιχείων.

          Ήδη η Διεύθυνση Πρόνοιας του Δήμου Λαρισαίων για διευκόλυνση των δικαιούχων έχει αποστείλει στον καθένα φάκελο στον οποίο περιέχονται:

§         Ενημέρωση για την Απογραφή Προνοιακών Επιδομάτων

§         Την Εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης

§         Βεβαίωση της Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Λαρισαίων με τα στοιχεία του δικαιούχου (πρόγραμμα – Αριθμό Μητρώου- Αριθμό Αναγνωριστικής Απόφασης). 

 

ΠΟΥ και ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΠΟΓΡΑΦΗ

Η απογραφή θα γίνει στα κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών (ΚΕΠ).

Η απογραφή ξεκινά σήμερα 1η Φεβρουαρίου 2012 και θα έχει διάρκεια μέχρι τις 16 Μαρτίου 2012.

          Η απογραφή μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε ΚΕΠ, ασχέτως με το Δήμο ή Περιφέρεια από τον οποίο ο δικαιούχος ελάμβανε μέχρι τώρα το επίδομα.

          Αναλυτικά η απογραφή των δικαιούχων των οποίων το επώνυμο ξεκινά από:

§         Από Α έως Ι θα γίνει από 1-2-2012 έως 15-2-2012

§         Από Κ έως Ο θα γίνει από 15-2-2012 έως 29-2-2012

§         Από Π έως Ω θα γίνει από 1-3-2012 έως 16-3-2012 

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗ

Για την απογραφή ο δικαιούχος κατά την προσέλευσή του στα ΚΕΠ θα πρέπει να έχει μαζί του υποχρεωτικά και να επιδείξει τα παρακάτω:

  1. Έγγραφο αποδεικτικό της ταυτότητας του δικαιούχου εναλλακτικά:

Α) Για τους Έλληνες πολίτες είναι υποχρεωτική η επίδειξη του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας και για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις ή ταυτότητα της υπηρεσίες τους.

Β)  Για τους ομογενείς Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας ομογενούς.

Γ) Για τους πολίτες κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαβατήριο εν ισχύ.

Δ) Για τους πολίτες χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό      Οικονομικό Χώρο, απαιτείται άδεια διαμονής.

Ε) Για τους Αλλοδαπούς πρόσφυγες, στους οποίους έχει αναγνωριστεί, η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άσυλο «Ειδικό Δελτίο Ταυτότητος Αλλοδαπού Πολιτικού Φυγάδα» και «Άδεια Παραμονής Αλλοδαπού».

ΣΤ) Για τους αλλοδαπούς στους οποίους έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα «Ειδικό Δελτίο υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού, που δεν έχει αναγνωριστεί ως πρόσφυγας».

Ζ) Για τους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα Άδεια Διαμονής Ενιαίου Τύπου  ή Άδειας παραμονής Αλλοδαπού.

 

  1. Παραστατικά έγγραφα έκδοσης Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (ΔΥΟ) (π.χ. το εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος έτους 2010 ή 2011 ή βεβαίωση απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), βεβαίωση εργοδότη, αντίγραφο τελευταίας μισθοδοσίας, παραστατικό φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης κλπ) στο οποίο αναγράφεται το ΑΦΜ του δικαιούχου του επιδόματος.

Αν δε διαθέτει ΑΦΜ θα πρέπει να απευθυνθεί στη ΔΟΥ, που υπάγεται για να λάβει βεβαίωση απόδοσης ΑΦΜ, πριν προσέλθει στο ΚΕΠ.

  1. Οποιοδήποτε έγγραφο στοιχείο εκ το οποίο να προκύπτει ο Αριθμός Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ). Σε περίπτωση που δε διαθέτει, θα του χορηγηθεί από το ΚΕΠ ή από τα γραφεία ΑΜΚΑ του ασφαλιστικού φορέα.
  2. Επίδειξη της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου λογαριασμού πληρωμών ή αντίστοιχης κάρτας του λογαριασμού ή απλού φωτοαντιγράφου αυτού που θα τηρείται σε πιστωτικό ίδρυμα ή γραφείο ταχυδρομικών επιταγών (ΕΛΤΑ), είτε έγγραφη βεβαίωση του πιστωτικού ιδρύματος ή του ΕΛΤΑ, όπου αναφέρεται ο αριθμός ΙΒΑΝ. Η επιλογή του ιδρύματος ή του ΕΛΤΑ γίνεται από τον δικαιούχο. Ο λογαριασμός στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιδόματος μπορεί να είναι:
    • Καταθετικός Πιστωτικού Ιδρύματος ή ΕΛΤΑ
    • Ατομικός ή κοινός με άλλα πρόσωπα, με την προϋπόθεση το πρώτο όνομα του λογαριασμού να είναι του δικαιούχου του επιδόματος.
  3. Αναγνωριστική απόφαση του Δήμου / Περιφέρειας / Νομαρχίας, σχετικά με τη χορήγηση του επιδόματος (αρχική εφόσον είναι νέος δικαιούχος / συνέχισης / επαναεπιδότησης. Σε περίπτωση που δεν την έχει στην κατοχή του να απευθυνθεί στους Δήμος (Δ/νση Κοινωνικής Πρόνοιας) / Περιφέρειας απ’ όπου χορηγείται το επίδομα προκειμένου να λάβει επικυρωμένα αντίγραφο της ή ανάλογη βεβαίωση.
  4. Απόκομμα ταχυδρομικής επιταγής πληρωμής του επιδόματος μέσω ΕΛΤΑ, η οποία επιδόθηκε μέσα στο 2011.
  5. Τέλος αν ο δικαιούχος αδυνατεί να προσέλθει στα ΚΕΠ κατά το διάστημα απογραφής, τότε η απογραφή του θα γίνει από τρίτο πρόσωπο, που τον εκπροσωπεί. Ο εκπρόσωπος του δικαιούχου θα πρέπει οπωσδήποτε να επιδείξει από τα παραπάνω δικαιολογητικά τα υπό τα στοιχεία α. και γ. που αφορούν τον ίδιο για την καταγραφή των στοιχείων του ως εκπροσώπου.

Επιπλέον θα επιδείξει συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο το οποίο να έχει χορηγηθεί κατά το χρονικό διάστημα των προηγούμενων 6 μηνών ή εξουσιοδότηση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφή, η οποία να έχει χορηγηθεί κατά το χρονικό διάστημα των προηγούμενων 30 ημερών ή απόφαση δικαστηρίου για διορισμό του ως  νόμιμου εκπροσώπου του δικαιούχου (επίτροπος ή δικαστικός συμπαραστάτης).

Προκειμένου για ανήλικο η καταγραφή του θα γίνει από έναν από τους γονείς με επίδειξη της ληξιαρχικής πράξης γεννήσεώς του. 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ

 

Η κατηγορίες επιδομάτων, για δικαιούχους της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Λαρισαίων είναι:

  1. Βαριάς Αναπηρίας
  2. Βαριάς Νοητικής Καθυστέρησης (Β.Ν.Κ.)
  3. Τυφλότητας
  4. Κώφωσης (Κωφαλαλίας)
  5. Εγκεφαλικής Παράλυσης (Σπαστικών)
  6. Μεσογειακής Αναιμίας
  7. Κίνησης
  8. Στεγαστικής Συνδρομής
  9. Παραπληγικοί  (Ανασφάλιστοι)

10.      Παραπληγικοί (Δημοσίου)

11.      Απροστάτευτα παιδιά (Λάρισας)

12.      Απροστάτευτα παιδιά (επαρχίας)

13.      Ομογενείς.  

 

Όπως αναφέρει ο κ. Μπαρμπούτης «Ο αριθμός των δικαιούχων των προνοιακών επιδομάτων για το Νομό Λάρισας είναι περίπου 4.350 άτομα – εκ των οποίων τα 3.100 είναι Λαρισαίοι – με καταβολή περίπου 2.600.000 € ανά δίμηνο.

          Το κόστος βαραίνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και για το 2010 ήταν συνολικά 16.287.000€

          Τα επιδόματα δίνονται κάθε δύο μήνες και η πληρωμή τους γίνεται στις αρχές των μονών μηνών. Π.χ. για το δίμηνο Ιανουαρίου –Φεβρουαρίου 2012 εφόσον το Υπουργείο Εσωτερικών, αποστείλει τα χρήματα στο Δήμο Λαρισαίων, αρχές Μαρτίου, τα επιδόματα θα δοθούν στους δικαιούχους μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Τονίζει δε ότι:

§               Μετά το τέλος της απογραφής η παροχή θα αρχίσει να καταβάλλεται με πίστωση του λογαριασμού του πιστωτικού ιδρύματος ή του ΕΛΤΑ, που θα έχει υποδείξει ο δικαιούχος.

§               Ο δικαιούχος δεν πρέπει να κλείσει τον παλαιό λογαριασμό εάν δε βεβαιωθεί ότι η παροχή κατατίθεται στο νέο.

 

 

Επικοινωνία

ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
Ίωνος Δραγούμη 1
Τ.Κ. 41222

Τηλ. Κέντρο: 2413 500 200
E-mail: protokolo@larissa.gov.gr

Σχετικά

diavgeia m1

kairos 1