ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚOI – ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ |
||||
|
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ | ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/9/2012 |
|
|
1 |
1ος (ΒΡΕΦΗ) | 11.00πμ |
|
|
2 |
2ος ΚΑΝΤΩΝΙΑ (ΒΡΕΦΗ) |
10.00πμ |
|
|
3 |
3ος (ΒΡΕΦΗ) |
10.00πμ |
|
|
4 |
4ος | 10.30πμ |
|
|
5 |
5ος (ΒΡΕΦΗ) |
10.30πμ |
|
|
6 |
6ος |
9.30πμ |
|
|
7 |
7ος (ΒΡΕΦΗ) |
9.00πμ |
|
|
8 |
8ος (ΒΡΕΦΗ) |
9.00πμ |
|
|
9 |
9ος |
9.30πμ |
|
|
10 |
10ος ΛΑΣΚΑΡΗ (ΒΡΕΦΗ) | 10.30πμ |
|
|
11 |
11ος ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ |
10.00πμ |
|
|
12 |
12ος Ν. ΣΜΥΡΝΗ (ΒΡΕΦΗ) |
9.00πμ |
|
|
13 |
13ος ΜΕΡΙΜΝΑ (ΒΡΕΦΗ) |
11.15πμ |
|
|
14 |
14ος ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ (ΒΡΕΦΗ) |
10.30πμ |
|
|
15 |
15ος ΚΕΦΟ (ΒΡΕΦΗ) |
10.00πμ |
|
|
16 |
16ος ΡΟΔΟΠΟΥΛΕΙΟ |
9.30πμ |
|
|
17 |
17ος ΙΒΣΛ (ΒΡΕΦΗ) |
12.00πμ |
|
|
19 |
19ος ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ |
10.00πμ |
|
|
20 |
20ος (ΒΡΕΦΗ) |
10.00πμ |
|
|
21 |
21ος ΡΟΥΠΑΚΙΑ (ΒΡΕΦΗ) |
10.30πμ |
|
|
22 |
22ος |
9.30πμ |
|
|
23 |
23ος ΦΑΛΑΝΗ |
10.00πμ |
|
|
24 |
24ος ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ |
10.00πμ |
|
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΒΡΕΦΩΝ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ
Η είσοδος του παιδιού στον Π.Σ. ανοίγει ένα νέο κύκλο φροντίδων για τους γονείς και ιδιαίτερα για τις μητέρες.
Η μεγαλύτερη ανησυχία των γονιών είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η ένταξη και η προσαρμογή τους και πως θα γίνει ο πρώτος «αποχωρισμός».
Ανησυχούν επίσης αν είναι η κατάλληλη ηλικιακή στιγμή , αν θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες , ποια θα είναι η ποιότητα φροντίδας και διαπαιδαγώγησης που θα δέχεται το παιδί για τις ώρες που θα βρίσκεται εκτός οικογένειας.
Σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή των παιδιών παίζει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η προετοιμασία τόσο των παιδιών όσο και των γονιών.
ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ :
· Η προσαρμογή γίνεται σταδιακά με ολιγόωρη παραμονή τις δεκαπέντε πρώτες ημέρες. Αποφεύγουμε να πιέσουμε το παιδί να μείνει πολλές ώρες από την πρώτη ημέρα ακόμη και αν αυτό επιμένει. Θα έχουμε αντίδραση το επόμενο διάστημα.
· Το σχολείο πρέπει να φαντάζει στα μάτια του σαν κάτι σπουδαίο , σαν επιβράβευση γιατί μεγάλωσε, σαν ένα χαρούμενο γεγονός και όχι σαν όνειρο που έγινε εφιάλτης.
· Αποφεύγουμε τις απειλές και τον εκφοβισμό, την πίεση για να φανεί το ιδανικό παιδί. ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙ.
· Προσπαθούμε να μην έχουμε άγχος γιατί το μεταφέρουμε στο παιδί.
· Εχουμε σταθερή συναισθηματική συμπεριφορά και δεν ενδίδουμε στον πρωινό πονοκέφαλο, πονόκοιλο, εμετό.
· Η προσέλευση είναι καθημερινή και τον ρόλο του συνοδού αναλαμβάνει ο πιο ψύχραιμος της οικογένειας.
· Η περίπτωση υγείας είναι ο μοναδικός λόγος που το κρατάμε στο σπίτι μέχρι την αποθεραπεία του και την επανένταξή του στην ομάδα του Π.Σ.
· Με την συζήτηση και την ανάγνωση των παραμυθιών ή με παιχνίδια μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να καταλάβει ότι οι γονείς πηγαίνουν το πρωί στη δουλειά και το παιδί στον Π.Σ.
· Η παρουσία μικρού αδελφού στο σπίτι, η γέννηση μωρού ή εγκυμοσύνη μητέρας απαιτούν ιδιαίτερους χειρισμούς.
· Ανεχόμαστε όλοι (γονείς-εκπαιδευτικοί) το κλάμα και δείχνουμε κατανόηση.
· Δεχόμαστε τις πρώτες μέρες να πάρει μαζί του ένα αγαπημένο παιχνίδι.
· Προσπαθούμε στον Π.Σ. να του ελκύσουμε το ενδιαφέρον με διάφορα παιχνίδια και δραστηριότητες.
· Προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο αφήνουμε και παίρνουμε το παιδί από τον Π.Σ., το παρκάρουμε ή το παραδίδουμε. Αποφεύγουμε την προσκόληση του παιδιού σε συγκεκριμένο άτομο από το προσωπικό του Π.Σ.
· Περιμένουν οι γονείς το παιδί ή το παιδί τους γονείς.
· Σημαντικό ρόλο παίζει η εμπιστοσύνη της οικογένειας στο προσωπικό του Π.Σ. καθώς και η συνεργασία μαζί τους.
ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ :
Ø Πηγαίνουμε το παιδί στον Π.Σ. στα πλαίσια του ωραρίου προσέλευσης 7πμ-9πμ
Ø Δεν το παίρνουμε πριν από 13.30μμ και όχι αργότερα από τις 16.00μμ.
Ø Φοράμε στο παιδί ρούχα απλά, αποφεύγοντας τιράντες, παπούτσια με κορδόνια, ζώνες, κουμπιά.
Ø Δεν ξεχνάμε να έχουμε μαζί μια αλλαξιά ρούχα γιατί η συναισθηματική φόρτιση των πρώτων ημερών ή το παιχνίδι μπορεί να προκαλέσει ατύχημα.
Ø Κάνουμε έλεγχο για ψείρες τακτικά.
Ø Ενημερώνουμε τον Π.Σ. για : υγεία, αλλεργία, ευαισθησία του παιδιού κ.α.
Ø Δεν στέλνουμε ανήλικο άτομο να πάρει το παιδί και ενημερώνουμε έγκαιρα για την αλλαγή συνοδού.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ
ΑΚΟΥΩ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΜΠΑΞΕΒΑΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ